برای اولین بار تصویر عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی منتشر شد


پسر بچه‌ای که در عکس بالا می‌بینید، چند هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است!

 

ایشان همان مدیر عامل فراری هستند که الان در کانادا و در ویلای شخصی‌شان دراز کشیده‌اند و به ریش من و شما می‌خندند.

 

ایشان آقایان بقایی، رحیمی و مشایی و ..... هستند که در قوه قضائیه پرونده فساد مالی دارند و همزمان به سفر استانی نیویورک هم می‌روند.

 

این پسر بچه مدیریت جهان را به چالش کشیده است!!

 

این بچه شاید به خاطر دزدیدن اجباری یک آدامس، در کنار تبهکاران دستبند خورده است تا تبهکاران واقعی که میلیاردها اختلاس کرده اند و بدتر از آن رای، شعور و سرنوشت یک ملت را به تاراج برده اند، ریاکارانه سفره سادگی پهن کنند و به درک من و تو و فریبی که یک ملت را می دهند، بخندند.

 

دستبند دست این کودک و چشمبند چشمان کوچکش، نماد اقتدار دزدگیرهای کشوز عدالت محور  ماست!

 

 




 

 خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه زنی در یکی از فروشگاه های غرب تهران به همراه دو دختر کوچکش به هنگام سرقت دو بسته گوشت دستگیر و راهی زندان شده است. گفت و گوی جام جم با این مادر متهم را بخوانید:

چرا از فروشگاه گوشت سرقت کردی؟
۲ سال قبل شوهرم فوت کرد. من ماندم و ۲ دختر نوجوان. در این مدت هزینه زندگی‌ام را به سختی تامین می‌کردم.
چند سال داری؟
۳۵ سال.
سابقه سرقت داری؟
خیر، سرقت از فروشگاه اولین اتهام سرقتم است.


چرا به سرقت رو آوردی؟
به خاطر مشکلات مالی. پولی برای تامین هزینه زندگی‌ام نداشتم. هرجایی که برای پیدا کردن کار می‌رفتم از من ضامن می‌خواستند و وقتی متوجه فوت شوهرم می‌شدند، تقاضای غیراخلاقی از من می‌کردند. اما باور کنید من فقط می‌خواستم با فروش بسته‌های گوشت دزدی، پولی به دست بیاورم و هزینه زندگی ۲ فرزند و مادر سالخورده‌ام را تامین کنم.
حرف آخر؟
بله، اشتباه کرده‌ام و می‌دانم آخر خط به زندان ختم می‌شود. اما عاجزانه از مسوولان فروشگاه می‌خواهم از خطای من بگذرند و مرا به خاطر ۲ دخترم و تباه نشدن زندگی آنها ببخشند.

چندی پیش نیز چند خبر درباره دستگیری چند سارق صندوق های صدقات منتشر شد که بعضاً‌ در حد 2 هزار تومان سرقت کرده بودند و ‌فوراً‌ هم دستگیر و به مجازات هایی مانند حبس و شلاق و تبعید محکوم شده اند.

البته سرقت ، سرقت است و کوچکی و بزرگی یک جرم یا خلاف چیزی از زشتی اصل عمل نمی کاهد و نمی توان این انتظار را داشت که به دلیل کوجک بودن این سرقت ها ، قانون نادیده گرفته شود ، اما می توان انتظار دیگری داشت که کاملا به حق  است و سال هاست که مورد انتظار مردم نیز است.

انتظار بسیار ساده است :

حالا که با دزدان یک صندوق صدقات در یک محله کوچک از شهر و یا سارق دو بسته گوشت از یک فروشگاه (که بنا به اعتراف شخص سارق برای تامین هزینه های زندگی فرزندان و مادر سالخورده اش مجبور به انجام این عمل خلاف شده ) برخورد می شود ، انتظار طبیعی این است که با دزدان دانه درشت اموال مردم نیز برخوردی قانونی صورت گیرد و از مسامحه ، اغماض و گروکشی پرونده ها خودداری شود.

آیا کسی که یک صندوق صدقات را خالی می کند بیشتر به مردم و کشور ضربه می زند یا کسانی که میلیارد میلیارد از اموال مردم و از جمله همین زنی که  در فروشگاهی در شهر تهران دستگیر شده ، به جیب زده اند و بعضاً‌هم دارای مناصبی هستند و ککشان هم نمی گزد؟!

سوال را طور دیگری مطرح کنیم:

آیا اساساً یکی از دلیل گسترش فقر در جامعه ، فساد اقتصادی برخی مدیران اقتصادی ، سیاسی و.. نبوده و نیست ؟ و آیا به فرموده بزرگان دین وقتی در جایی تلی از ثروت بادآورده را دیدیم نباید این انتظار را داشته باشیم که تل شدن این ثروت به قیمت آوار شدن فقر روی عده دیگری از مردم همان جامعه به دست آمده است ؟

چه کسی حق آن زن کرمانشاهی را خورده که فرزند معلول خود را با فرغون به مدرسه می برد و بر می گرداند ؟ چه کسی حق آن مادر شهید را خورده که در زیر زمینی نمور زندگی می کند و تازه صاحبخانه جوابش کرده است ؟ و بالاخره چه کسی حق آن مادری را خورده که مجبور می شود آبروی خود را فدای دو بسته گوشت کند تا شاید گرهی از هزاران گره ناگشوده زندگی اش باز شود ؟

ما نمی خواهیم گناه و خطا را لاپوشانی کنیم اما این انتظار را داریم که دستگاه محترم قضایی گریبان آن مادر را رها کند و اگر ادعاهایش درباره تامین معاش مادر سالخورده و دو فرزند دخترش درست باشد ،با اغماض از خطایش ، به داد او نیز برسد و در عوض و به جای آن مادر ، گریبان آنهایی را بگیرد که پرونده تخلفات مالی شان در بایگانی ها خاک می خورد و رسیدگی به پرونده آنهاقربانی توازن قوای سیاسی و گروکشی سیاسی این گروه با آن دسته شده است.

آیا این انتظار ، از یک مردم انقلابی که 33 سال پیش به دلیل فساد و اختناق دستگاه حکومتی  به پا خواسته و کاخ ظلم را ویران کرده اند ، انتظار زیادی است و آیا جمهوری اسلامی که ثمره انقلاب اسلامی است نباید در برابر مفاسد اقتصادی بزرگ و دانه درشت مثل شمشیربرنده و در برابر تخلفات کوچک مردم بخشنده باشد ؟!


مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
 


اختلاس 3000 میلیاردی و نامه نزدیک ترین یار احمدی

نژاد/عکس-کلیک کنید








اختلاس 3000 میلیاردی و نامه  رییس دفتر احمدی نژاد




در نامه مورخ 7 مهر سال 1389 مشایی خطاب به دو وزیر كابینه چنین آمده است:

نظر برخی خوانندگان و شما در مورد این دزدی بزرگ:اینجا را کلیک کنید

به پیوست تصویر نامه شماره 10205/ص20 مورخ 2/7/1389 شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن در خصوص امادگی خرید 5/50٪ از سهام شركت فولاد خوزستان ارسال می‌شود.

حسب موافقت ریاست محترم جمهوری خواهشمند است دستور فرمائید ضمن تسریع اقدام مساعد را به عمل آورند.
اسفندیار رحیم مشایی 


بر اساس این نامه سهام شركت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده به گروه امیر حسین آریا در قالب شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن( تراورس) واگذار می شود.

گزارش مشرق حاكی است كه امیر منصور خسروی در جریان واگذاری های سازمان خصوصی سازی و در حركتی كاملا مشكوك توانست شركت تراورس كه از مهمترین شركت های پیمانكار در عرصه رآه آهن كشور است را خریداری كند.

سوالی كه مسولان سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد باید به آن پاسخ دهند این است كه چگونه و با چه توجیهی بزرگترین شركت راه آهن كشور را به این گروه واگذار كرده اند.

جالب است كه شركت تراورس به صورت ده ساله به امیر منصور خسروی و به قیمت 120 میلیارد تومان واگذار شد.

حال كه پرونده گروه آریا در خصوص اختلاس از نظام بانكی بر همگان آشكار شده است می توان سناریوی دیگر این گروه برای تسلط بر اقتصاد ملی كشور را به شرح زیر توضیح داد:

1-همكاری با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد برای تصاحب شركت های بزرگ پیمانكاری كشور

2-تبانی با كارفرمایان دولتی از قبیل راه آهن و وزرات راه سابق برای تصاحب پروژه های میلیاردی با حربه تامین مالی و به صورت ترك تشریفات مناقصه

3-همكاری گسترده و تبانی با نظام بانكی خصوصا بانك ملی برای تامین مالی پروژه ها به صورت صوری.

حال سوال اینجاست كه چگونه یك فرد توانایی دارد از یك طرف با همكاری سازمان خصوصی سازی شركت معظمی چون تراورس را خرید اری كند كه نزدیك به هشت هزار نفر كارمند دارد و از طرف دیگر با تبانی بتواند به صورت ترك تشریفات مناقصه پروژه هزار و 300 میلیارد تومانی را تصاحب كند و یا در قبال اجرای بدون تشریفات مناقصه طبقاتی نمودن جاده رامسر به نور، بیش از 50 درصد سهام شركت فولاد خوزستان را به دست آورد. در این میان همكاری بانك ملی در خصوص گروه امیر منصور آریا دارای ابعاد پیچیده ای است كه امیدواریم مسولان مربوطه بتوانند در این خصوص توضیحات كافی ارایه كنند.

ذكر این نكته خالی از لطف نیست كه اگر گروه آریا در پروژه راه آهن شیراز-بندرعباس تنها 10 درصد سود ببرد رقمی در حدود 130 تا 200 میلیارد تومان خواهد شد و این در حالی است كه رقم خریداری شده شركت تروارس كمتر از 120 میلیارد تومان بوده است.

درادامه خوب است نگاهی به تیترهای آخرین نشریه گروه تراورس داشته باشیم:

ماهنامه داخلی شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن ویژه مرداد 90 منتشر شد.

در این شماره میخوانیم كه:

1-عملیات اجرایی بزرگترین پروژه ریلی كشور آغاز شد

2-سومین دوره گردهمایی مدیران ارشد شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا

3-نشست مشترك مدیران گروه امیر منصور آریا

4-عملیات بازسازی خطوط ایستگاه صوفیان بودی خاتمه می یابد

5-پروژه پوشش مسیل منوچهری

6-راه اهن شیراز -بندر عباس را 30ماهه می سازیم ،سالی 250 كیلو متر

7-آماده ایم تمام پروژه های ریلی كشور را به صورت EPCFاجرا كنیم 



با عنایت به نامه شماره 239664 مورخ 4/11/1389ریاست محترم دفتر مقام عالی ریاست جمهوری در ارتباط با درخواست شماره 16419/ص20 مورخ 21/10/1389 شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) جلسه‌ای در مورخ 3/2/1390 در محل دفتر سرپرست محترم وزارت راه و ترابری در ارتباط با اجرای طبقاتی نمودن مسیر جاده‌ای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی 120 کیلومتر تشکیل و مقرر گردید پروژه مذکور توسط شرکت فوق بصورت EPC+F در مدت 27 ماه اجرا، (نحوه تأمین منابع مالی از طریق واگذاری 5/50 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان از سوی دولت خواهد بود).

 ضمناً شرکت مذکور متعهد گردید از تاریخ امضاء، این تفاهم نامه نسبت به انجام عملیات مهندسی و طراحی (بخشE  پروژه مذکور اقدام و کلیات این موضوع را ظرف 45 روز جهت تصویب به کارفرما ارائه نماید، ضمناً انجام عملیات واگذاری سهام شرکت مذکور ظرف مدت 45 روز از سوی وزارت راه و ترابری پیگیری خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی همزمان با این موضوع از سوی شرکت تراورس صورت می‌پذیرد.

مفاد قرارداد فی‌مابین و شرایط مندرج آن پس از ارائه پیشنهاد پیمانکار (شرکت تراورس) بررسی و تصویب از سوی وزارت راه و ترابری نهایی خواهد شد. (وفق مقررات و قوانین)، ضمناً شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن متعهد می‌گردد پروژه را در طول مسیر جاده موجود حداکثر تا تاریخ بهمن ماه 1391 (دهه مبارک فجر) اجرا و تحویل نماید.

ابوالفضل گلزاری
مدیرعامل شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن

صادقی
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

رضا پیل پایه
قائم مقام وزارت راه و ترابری

علی نیکزاد
سرپرست وزارت راه و ترابری
 

*این نامه نشان می دهد که واگذاری پروژه رامسر به نور و همچنین واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده و مناقصه برگزار شده است.

از سوی دیگر در سوم اردیبهشت سال جاری نیز حسب نامه اسفندیار رحیم مشایی، جلسه ای در وزارت راه برگزار و درباره نحوه اجرایی شدن پروژه رامسر به نور در قبال واگذاری سهام شركت خوزستان توافقات لازم و البته بدون برگزاری هرگونه تشریفات قانونی مزایده و مناقصه صورت می پذیرد. متن توافقات این جلسه به شرح ذیل است:

با عنایت به نامه شماره 239664 مورخ 4/11/1389ریاست محترم دفتر مقام عالی ریاست جمهوری در ارتباط با درخواست شماره 16419/ص20 مورخ 21/10/1389 شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) جلسه‌ای در مورخ 3/2/1390 در محل دفتر سرپرست محترم وزارت راه و ترابری در ارتباط با اجرای طبقاتی نمودن مسیر جاده‌ای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی 120 كیلومتر تشكیل و مقرر گردید پروژه مذكور توسط شركت فوق بصورت EPC+F در مدت 27 ماه اجرا، (نحوه تأمین منابع مالی از طریق واگذاری 5/50 درصد سهام شركت فولاد خوزستان از سوی دولت خواهد بود).

ضمناً شركت مذكور متعهد گردید از تاریخ امضاء، این تفاهم نامه نسبت به انجام عملیات مهندسی و طراحی (بخشE پروژه مذكور اقدام و كلیات این موضوع را ظرف 45 روز جهت تصویب به كارفرما ارائه نماید، ضمناً انجام عملیات واگذاری سهام شركت مذكور ظرف مدت 45 روز از سوی وزارت راه و ترابری پیگیری خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی همزمان با این موضوع از سوی شركت تراورس صورت می‌پذیرد.

مفاد قرارداد فی‌مابین و شرایط مندرج آن پس از ارائه پیشنهاد پیمانكار (شركت تراورس) بررسی و تصویب از سوی وزارت راه و ترابری نهایی خواهد شد. (وفق مقررات و قوانین)، ضمناً شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن متعهد می‌گردد پروژه را در طول مسیر جاده موجود حداكثر تا تاریخ بهمن ماه 1391 (دهه مبارك فجر) اجرا و تحویل نماید.

ابوالفضل گلزاری
مدیرعامل شركت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن
صادقی
معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور
رضا پیل پایه
قائم مقام وزارت راه و ترابری
علی نیكزاد
سرپرست وزارت راه و ترابری

*این نامه نشان می دهد كه واگذاری پروژه رامسر به نور و همچنین واگذاری سهام شركت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده و مناقصه برگزار شده است.